Home / Gmina Oborniki Śl. / Oborniki Śląskie

Category Archives: Oborniki Śląskie

Feed Subscription<

UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

Dnia 15 listopada 2017 roku odbył się uroczysty apel z okazji odzyskania przez Polskę niepodległości. Tego dnia uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół w Obornikach Śląskich w sali Obornickiego Ośrodka Kultury zaprezentowali swoje talenty artystyczne  i muzyczne przed uczniowską bracią i nauczycielami naszej szkoły.

Akademia  przybliżyła nam historie naszego narodu, którą każdy Polak powinien pielęgnować. Zespół teatralny w artystyczny sposób ukazał naszą drogę do wolności i towarzyszące jej wydarzenia. Towarzyszyło przy tym bardzo profesjonalne i uroczyste budowanie nastroju przez prowadzących. Mądra i pouczająca recytacja wierszy przybliżyła uczucia towarzyszące ludziom, który przyczynili się do odzyskania niepodległości. Piękne i poruszające pieśni patriotyczne wykonane przez chór składający się z uczniów naszej szkoły stworzyły niepowtarzalny nastrój podniosłości i wzruszenia.

Na koniec apelu swój talent zaprezentował zespół muzyczny, który grając i śpiewając w nowoczesny, przyjazny i nieco rockowy sposób nawiązał do całego wydarzenia patriotycznego. W ciekawy sposób znane piosenki ,, Na falochronie'' oraz ,, Kocham wolność'' połączyli z patriotyzmem.

Uroczystość z okazji Dnia odzyskania niepodległości zakończyła się sukcesem. Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Dla publiczności z pewnością była to ciekawa lekcja historii, o której każdy powinien pamiętać. Serdeczne podziękowania opiekunom całego przedsięwzięcia: pani Danucie Pawlaczek, pani Karolinie Król- Mazurkiewicz, panu Mateuszowi Błażków oraz  księdzu Jerzemu Lazarkowi złożył dyrektor szkoły – pan Rafał Szkwerko. Natomiast dekoracje przygotowały panie: Agnieszka Zgierska i Katarzyna Malik-Judzińska raz z klasami 1TA i 3TA.

Tekst: Adrianna Sienkiewicz klasa 2LOA

Zdjęcia: Kornelia Matusiak klasa 2LOA

JEDNODNIOWA WYCIECZKA KLASY IT

Dnia 16 listopada 2017 uczniowie klasy IT wyjechali na kręgielnię do Wrocławia.  Głównym celem i założeniem wycieczki była  integracja zespołu klasowego i poznanie tej alternatywnej formy spędzania wolnego czasu. Współzawodnictwo na torze wiązało się ze wspólną, świetną zabawą i zdrową rywalizacją.  Niektórzy uczestnicy wycieczki mogli pochwalić się satysfakcjonującymi wynikami,  dzięki czemu wzmocnili swoje poczucie wartości i  zaszczepili w sobie chęć powrotu na kręgielnię.

Kolejnym punktem wyjazdu było zakupowe szaleństwo w Magnolii, po którym spotkaliśmy się na wspólnym posiłku. W drodze powrotnej do domu wszyscy byli podekscytowani i wymieniali się przeżyciami  związanymi z wyjazdem. I  cóż...z bagażem dzisiejszych,  niezapomnianych wrażeń wracamy jutro do szkolnej rzeczywistości….

Zebrania z rodzicami

Serdecznie zapraszam na zebrania z rodzicami i konsultacje, które odbędą się:

1. Dla klas Gimnazjum, Liceum Ogólnokształcącego dnia 20 XI 2017 roku (w poniedziałek) o 17:00 w budynku szkoły przy ulicy Wrocławskiej 18.

2. Dla klas Branżowej Szkoły 1 stopnia, Zasadniczej Szkoły Zawodowej, Technikum dnia 21 XI 2017 roku (we wtorek) o 17:00 w budynku szkoły przy ulicy Parkowej 8.

Dyrektor PZS Rafał Szkwerko

WYNIKI POWIATOWEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Z ogromną radością informuję, że Jakub Tamulewicz uczeń kl. IIB zajął I miejsce w Powiatowym Konkursie Języka Angielskiego. Niemałym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że uczeń zrezygnował z wzięcia udziału w ceremonii rozdania nagród. Kuba  spieszył się  na próbę generalną przedstawienia z okazji Dnia Niepodległości, aby cytuję:„nie zawieść pani Pawlaczek -czyli naszego reżysera."

Taka postawa ucznia jest nie tylko wzorem dla jego rówieśników, ale bardzo cieszy i  motywuje nas nauczycieli do podejmowania nowych wyzwań,  jest najlepszą formą gratyfikacji i nadaje sens  naszej pracy. Kuba! gratuluję Ci wspaniałej znajomości języka angielskiego, odpowiedzialności, bezinteresownego podejścia do  obowiązków uczniowskich  oraz życzę sukcesów w realizowaniu siebie w różnych aspektach życia szkolnego.

Opiekun konkursu: Zdzisława Tajkiewicz-Woźniak

WYCIECZKA DO PRAGI 3G

Dnia 19 października klasa 3G wybrała się na dwudniową wycieczkę do Pragi. Wyjazd był o godzinie 3:00, wszyscy byli bardzo śpiący, więc cała klasa przespała długą podróż autokarem. Już ok. godziny 10.00 zaczęliśmy aktywny dzień w jednym z najpiękniejszych miast Europy. Razem z przewodnikiem, wspięliśmy się na górę Petrin, na którą początkowo mieliśmy wjechać kolejką, jednak na nasze nieszczęście w dniu naszego przyjazdu była w remoncie. Byliśmy również w klasztorze Strahowskim i Zamku Praskim. Udało nam też zwiedzić piękny pałac królewski, bazylikę św. Jerzego oraz słynną Złotą Uliczkę. Podczas intensywnego zwiedzania o godzinie 16:00 mieliśmy przerwę na obiad w jednej z czeskich restauracji. Na koniec pierwszego dnia byliśmy w Muzeum Alchemii, które zrobiło na nas ogromne wrażenie. Po półtora godzinnych zakupach w centrum handlowym, nareszcie dotarliśmy do hostelu.

20 października w piątek o 7:30 rozpoczęliśmy drugi dzień w Pradze. Przewodnik wciąż nam towarzyszył, tym razem zabrał nas na Most Karola, do miasta żydowskiego oraz na rynek staromiejski z ratuszem i zegarem Orloj. Udało nam się zobaczyć jak zegar wybija pełną godzinę, odgrywając przy tym niewielkie, ale efektowne „przedstawienie”. Od 11:00 do 12:30 mieliśmy trochę czasu dla siebie, spacerując po rynku mogliśmy coś zjeść we własnym zakresie. Ostatnim punktem na naszym planie wycieczki było muzeum motoryzacji w Mlada Boleslav. 3 godzinne zwiedzanie fabryki samochodów marki Škoda okazało się być naprawdę ciekawe, poznaliśmy cały proces produkcji aut, a w muzeum oglądaliśmy zachwycające modele tych pojazdów z różnych okresów. O godzinie 18:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Obornik Śląskich. Mimo, że wycieczka była bardzo aktywna, wszyscy byliśmy zadowoleni, że udało nam się zobaczyć tyle pięknych miejsc.

Ida Zielińska kl.3G

WYNIKI KONKURSU ZDOLNY ŚLĄZAK GIMNAZJALISTA – JĘZYK ANGIELSKI I JĘZYK NIEMIECKI

Z przyjemnością informuję, że do etapu Powiatowego Konkursu Zdolny Ślązak Gimnazjalista zakwalifikowały się następujące osoby:

- z języka angielskiego- Helena Kołodyńska, Kajetan Kupis, Milena Olszewska i Dominika Kołowrotkiewicz kl. 3 GD

-  z  języka niemieckiego- Aleksandra Frosztęga kl. 3 GD.

Gratulacje!

Liliana Komorowska

Szkolny koordynator konkursu

Więcej »

HOTELARZE PONOWNIE ZWYCIĘŻYLI W HASTONIE !

Dnia 10.11.2017 odbyła się  III edycja Kulinarnego Rajdu Młodych Mistrzów w Hotelu Haston Wrocław. W tym roku mogliśmy po raz kolejny kibicować naszym drużynom. Uczennice klasy IV Technikum Hotelarskiego: Patrycja Cierpińska i Karolina Rybicka, oraz uczniowie klasy III technikum hotelarskiego: Kacper Kozioł i Konrad Więcek reprezentowali naszą szkołę w konkursie kulinarnym, którego tegorocznym motywem przewodnim było danie ze schabu z kością.  Obie nasze drużyny stanęły na podium !!!  1 miejsce zajęły: Patrycja Cierpińska i Karolina Rybicka, na 3 miejscu znaleźli się Kacper Kozioł i Konrad Więcek.  Drugie miejsce zajęła szkoła ze Świdnicy. To ogromny sukces naszych uczniów, a konkurencja była duża - w szranki stanęło ogółem 8 drużyn reprezentujących: Zespół Szkół Gastronomicznych z Wrocławia, Publiczną Szkołę Gastronomiczną HOGA z Wrocławia, Zespół Szkół ze Świdnicy oraz PZS Oborniki Śląskie. Dania, które przygotowali uczniowie oceniane były przez profesjonalne jury w skład którego wchodzili: Jerzy Pasikowski, Robert Sowa, Marcin Budynek, Giancarlo Russo, Wiesław Bober oraz Karol Okrasa jako juror prowadzący.

Naszym Młodym Mistrzom Kulinarnym gratulujemy wspaniałego sukcesu !!! To już drugi rok z rzędu, kiedy uczniowie naszego Technikum Hotelarskiego deklasują silną konkurencję ze szkół gastronomicznych.

GRATULACJE !

Z CYKLU … ZAJĘCIA PRAKTYCZNE U HOTELARZY

Tradycyjnie dwa razy w ciągu miesiąca u Hotelarzy odbywają się zajęcia  praktyczne z obsługi konsumenta. Tym razem motywem przewodnim zajęć  były przystawki. Proponowane dania przez uczniów to m.in. jajo poszetowe, sałatka grecka i roladki z tortilli.

Krótka fotorelacja poniżej.

Z CYKLU … ZAJĘCIA PRAKTYCZNE U HOTELARZY

Krótka fotorelacja poniżej.

ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO ETAPU KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO

W szkolnym etapie I Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego I miejsce zajął Jakub Tamulewicz (IIB), II miejsce Marcin Marcinkowski (IIB), a III miejsce Katarzyna Komorowska (IB).

Gratuluję i życzę sukcesu w etapie powiatowym!

Organizator konkursu Zdzisława Tajkiewicz-Woźniak

UWAGA – ZMIANA PLANU LEKCJI

Od dnia 6 listopada 2017r. (tj. najbliższy poniedziałek) obowiązuje nowy plan lekcji, który dostępny jest już na stronie w zakładce Dokumenty. Godziny rozpoczęcia i zakończenia lekcji pozostają bez zmian.W dzienniku elektronicznym zmiana nastąpi w niedzielę po południu.

MICHAŁ POWALCZY O WYJAZD DO OSLO

Dnia 28 października 2017 r. w Poznaniu odbył się etap okręgowy Olimpiady Wiedzy o Laureatach Pokojowej Nagrody Nobla. Naszą szkołę reprezentowało 9 uczniów: Sara Kolasa (2LOa), Karolina Dynia (2LOa), Bartosz Nędzyński (2LOa), Michał Cyran (2LOb), Tomasz Gawlik (2LOb), Mateusz Gancarek (2LOb), Anna Nehrebecka (2LOb), Michał Nehrebecki (2LOb),  Jan Sanecki (2LOb).

Z przyjemnością pragnę poinformować, że do etapu centralnego Olimpiady, który odbędzie się 25 listopada 2017 r. w Gdańsku   zakwalifikował się Michał Nehrebecki. Michał powalczy o wyjazd do Oslo na ceremonię wręczenia Pokojowej Nagrody Nobla.

Gratulujemy i życzymy powodzenia w etapie centralnym!

FAHRENHEITH 451

W poniedziałek 16 października uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielkami j. angielskiego Beatą Janiak i Lilianą Komorowską pojechali na przedstawienie teatralne w języku angielskim pt. “Fahrenheit 451”. Spektakl został wyreżyserowany na podstawie książki i filmu o tym samym tytule.

Historia toczy się w świecie przyszłości, w którym czytanie i posiadanie książek jest zakazane, aby nie odciągać ludzi od oglądania telewizji. Straż pożarna nie gasi już pożarów, gdyż domy budowane są z niepalnych materiałów, a za to pali znalezione książki, często z ich właścicielami. Głównym bohaterem jest strażak Guy Montag, który po osobliwym spotkaniu zaczyna interesować się książkami. Niedługo potem zaczyna je kraść podczas swojej pracy i gromadzić, co skutkuje donosem jego żony. Guy ucieka i trafia do środowiska osób ratujących książki przez ich zapamiętywanie.Przedstawienie uświadomiło nam, że świat bez książek, na który ogromny wpływ ma telewizja może pozbawić nas wyobraźni i radości życia. Ten wniosek poruszył nas i zmusił do refleksji. Sztuka została odegrana profesjonalnie, a oglądanie jej było bardzo ciekawym doświadczeniem. Z niecierpliwością czekamy na kolejny wyjazd na wiosnę.